App Store став несприятливим середовищем для маленьких студій

Автор | 8 Березня, 2016

У минулому місяці Apple заявила, що виплатила незалежним розробникам більше $40 млрд. З моменту відкриття App Store. Онлайн-магазин перетворився в трудовий майданчик, який забезпечує зайнятість близько 1,9 млн. Чоловік тільки в США. Обороти капіталу зростають – по найпрагматичнішим прогнозами, до 2020-ому році ринок додатків для iOS згенерує $100 млрд. І більше.

Велика частина цих грошей дістанеться новоствореним корпоративним структурам, а невеликі студії вже сьогодні поставлені на межу виживання.

Заробіток в App Store все більше нагадує типову «золоту лихоманку» – тисячі стікаються сюди і самовіддано трудяться в пошуках щастя, але щастить лише одиницям. Йдеться саме про удачу, коли додаток відразу стає хітом, нерідко завдяки тільки вірусному маркетингу. Майстерність розробника не вирішує нічого – компанія Supercell заробила на проекті гри Clash of Clans $1,7 млрд., Багато в чому тому що попередньо влила в потужний рекламний потік $440 млн. Це кошти інвесторів, великих фінансових акул – ні економією на шкільних сніданках, ні яскравими проектам на Kickstarter і аналогічних сервісах стільки не зібрати.

Провокувати користувачів на витрати теж все важче рік від року, а базова схема монетизації додатків в App Store поступається місцем гібридним методикам. Якщо в 2011-му році близько 63% скачаних програм ставилися до платних, а середній цінник становив $3,64, то в минулому році вдалося безпосередньо продати лише 27% вмісту магазину. За усередненою ціною $1,27 за штуку. Apple може з радісною міною рапортувати про 1,5 млн. Унікальних додатків в своєму сервісі, але за даними ComScore середньостатистичний американський власник iPhone 80% часу проводить, працюючи лише в 3 програмах. Нуль нових завантажень кілька місяців поспіль від втомлених від достатку користувачів – тенденція нового часу.

Кілька років тому, відразу після запуску App Store, великі Інтернет-компанії зайняли вичікувальну позицію, обмежившись випуском фірмових утиліт. То був час голоду в iOS – все нове не на жарт зацікавленими користувачами зустрічалося на ура. І годину наївних експериментів, тому нерідко в топ місяці проходила альтернативна версія банального диктофона або імітатор розпивання пива. Нікому не відомий, але вгадав із запитами аудиторії розробник цілком міг якось прокинутися якщо не знаменитим, то розбагатіли точно. Ну як розбагатіли – отримати за кілька тижнів річний дохід для більшості було те саме зірці з неба, звалилася прямо в кишеню.

Але якщо в команді з двох осіб один відповідає за код, а другий займається дизайном, то хто буде розміщувати акції на біржі і вести переговори з власниками дорогих краваток? Далеко не всі студії ризикнули вирости в повноцінні бренди, а вже в 2010-му році в App Store прийшли по-справжньому великі гроші і між розробниками встала непереборна фінансова стіна. По один бік залишилися ті, хто всерйоз вирішили перейти від проектів-одноденок до створення невеликих, але однозначно корисних і затребуваних в перспективі інструментів. А по іншу – великі компанії, що працюють на перспективу.

Актуальний метод заробітку в App Store стоїть на трьох китах: безкоштовні стартові версії додатків, часті платні оновлення та реклама різного ступеня нав'язливості. Вам потрібен порівняно великий штат розробників на повну зайнятість, відмінний відділ зовнішніх зв'язків та багато, дуже багато передплатників. За даними Інтернет-агентства Redpoint планка беззбитковості серйозних проектів нині знаходиться на рівні 40-50 млн. Активних користувачів. Якщо раніше 10 млн. Завантажень на місяць вважалося неймовірним успіхом, то сьогодні потрібно працювати уп'ятеро більше тільки щоб залишатися на місці і не скочуватися в фінансову прірву.

Чому цифри настільки великі? Причина вже описана вище – ринок перенасичений, рівень інформаційного шуму дуже високий, а переситився користувачі елементарно втомилися. Нових, недосвідчених, відшукати проблематично, адже в тих же США майже 75% населення вже володіє смартфонами.

І багато визначилися з комплектом ПО для нього – якщо штучно не підтримувати ажіотаж навколо якогось додатка, воно просто вислизне від уваги споживача. Люди все ще готові до витрат грошей, справжня проблема для розробника – налагодити з ними контакт.

Дані від агентства ComScore – структури, що спеціалізуються на рекламі нових проектів в сфері мобільного софта, нині просять від $ 4 до $ 15 за «голову», тому масове залучення користувачів обходиться в солідну копієчку.


Need car for traveling in Georgia? Here you can Rent a car Tbilisi in few minutes.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *