Точка зору: в історії з «помилкою 53» Apple перейшла межу

Автор | Лютий 17, 2016

Ви – власник новенької машини, у якій зламався дверний замок. Щоб заощадити на ремонті, ви звертаєтеся до умільців з гаража. Вони усувають поломку … і тут виробник (наприклад, Ford) віддалено відключає двигун – адже ви не скористалися офіційним сервісом. Абсурд? Ні, якщо замінити машину на iPhone, а Ford – на Apple.

Починаючи з 2014 року найуспішніший виробник смартфонів у світі без попередження відключає iPhone, власники яких міняли розбитий екран і кнопку «Додому» (Home) в неавторизованому сервісі. Порушення були саме в «неофіціалів» – клієнти фірмових СЦ в схожих ситуаціях ніяких проблем не відчували.

Чи відчуваєте «меседж»? Ваш смартфон – ваш доти, поки ви не вирішили відремонтувати його десь на «на стороні». Якщо ви пішли на це – ми забираємо собі ваш iPhone, купуйте новий.

Apple запевняє, що відключення iPhone, які пройшли через «неофіційний» ремонт, продиктовано виключно турботою про безпеку покупців. А помилка «Error 53» – дозволяє бути впевненим в тому, що ніхто не отримає доступ до сканера відбитків пальців відремонтованого iPhone.

Схожі історії траплялися і в минулому. З 2009 року Apple використовує в MacBook і (трохи пізніше) в iPhone пропрієтарні (тобто унікальні) гвинти, щоб не дати «різним підозрілим особам» можливість легко розкрутити і змінити їх систему. Звичайно, через деякий час майстерні по всьому світу знайшли спосіб відкручувати і їх, але осад, як то кажуть, залишився.

З часів Стіва Джобса Apple з параноїдальною підозрілістю відноситься до спроб щось зробити з її пристроями – компанія не випускає керівництва по збірці / розбиранні гаджетів для майстрів, не дає запчастини, засоби діагностики, ПО. Та що там – навіть не приймає заявки на авторизацію від нових сервісних центрів!

Звичайно, такий підхід придумали задовго до Apple. Протягом десятиліть виробники автомобілів і дилери робили все, щоб «поховати» умільців з гаража: позбавляли гарантії, відмовляли в поставках запасних частин і діагностиці. В результаті неавторизованих сервісів доводилося відмовляти вже готовим на угоду клієнтам, а ті позбавлялися ключових переваг ринкової економіки – вільної конкуренції, можливості отримати послугу можна порівняти якості за нижчою ціною і більш зручним способом (адже офіційний СЦ є не в кожному будинку).

Боротьба з «офіціалами» була важкою і зайняла багато часу навіть у США. У 2000 році під загрозою введення т.зв. «Права на ремонт» автовиробники, дилери та сервісні компанії Америки створили союз, в рамках якого пропонувалося ділитися інформацією про ремонт сучасних високотехнологічних машин. Але членство в ньому було добровільним, і ніхто не виявив великого бажання поділитися по-справжньому цінним для ремонтників «з боку» відомостями.

У 2012 році штат Массачусетс офіційно зобов'язав виробників передавати неавторизованими сервісним центрам ту ж інформацію і інструменти, що і своїм партнерам. Побоюючись, що інші штати візьмуть приклад Массачусетса, автовиробники погодилися ввести ці правила добровільно з 2018 року. В результаті офіційні сервісні центри будуть на рівних конкурувати з неофіційними – що, звичайно ж, порадує місцевих споживачів.

У світі споживчої електроніки і смартфонів зокрема подібних ініціатив немає і близько – але агресивна поведінка Apple в змозі змінити цю ситуацію. Кілька штатів в США вже думають про те, щоб зобов'язати IT-компанії надавати стороннім організаціям необхідні для якісного ремонту дані і інструменти за ринковими цінами.

Звичайно, Apple може взяти на себе цю ініціативу і дати ремонтникам все необхідне, домовитися з конкурентами про союз, в межах якого можна було б обмінюватися інформацією, навіть ввести сертифікаційний стандарт для сторонніх майстерень, щоб бути впевненою в якості ремонту. Так, такий «доброти» в ДНК компанії немає – але так Apple могла б підвищити свій авторитет в очах громадськості (яка вже купує не так багато iPhone, як хотілося б Тіму Куку), заспокоїти найбільш завзятих законодавців (які можуть прийняти і куди більш жорсткий акт) і позбавити себе від безлічі судових позовів (які вже почали подавати). Адже добровільне каяття, як відомо, полегшує долю винного.


Ищите где можно выгодно купить xbox one? Сделайте это на сайте MaxGame и получите приставку xbox по супер цене с доставкой домой.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *