Gunbrick – пригоди “кубічного” Маріо

Автор | 26 Січня, 2015

Знаєте, яка головна проблема всіх платформерів? Ну, крім поганого управління на сенсорі і необхідності перезапускати рівень раз за разом? Герої – вони дуже часто однотипні. Це або варіація на італійського водопровідника, або ж вони змушують грати за точку, кулу або колобока. В принципі, округлість «нестандартного героя» логічна: як же грати в платформер, наприклад, трикутником? Кути ж будуть заважати спокійно подорожувати і стрибати. Або, скажімо, кубиком. Ой, стоп. А про кубик вже й зробили гру – Gunbrick. І не просто зробили, а вибили височенні оцінки в пресі і «гру тижня» в App Store.

Строго кажучи, вам не пояснюють: чому саме до уваги розробників потрапив такий незвичайний персонаж. Все, що ви дізнаєтеся – з картинки: якась лабораторія, боси, пастки і лазерні промені. Ваше завдання – швиденько проскакати все це, вирішити всі завдання і дійти до сутички з великим противником. Потім повторити процедуру пару десятків разів і привіт – гра закінчилася.

Очевидне питання – як це зробити, якщо граємо за куба, вирішується елегантно. В одній із сторін вмонтована гармата – величезне сопло, що стріляє синіми згустками. Ось за допомогою нього ви і будете здійснювати левову частку дій. Направили гармату вниз, затиснули кнопку пострілу – кубик підлетить на потрібну відстань. Направили вбік, вогонь – куб полетів в сторону. Іноді потрібно (іноді – сильно потрібно) просто покотитися, без всяких пострілів: це в основному потрібно, коли змушують вирішувати просторові завдання.

Взагалі, тут левова частка головоломок зав'язана на орієнтуванні в просторі. Фактично, це покроковий платформер – ви повинні правильно розрахувати, скільки (і куди) ходів зробити, щоб, припустимо, забратися на он той виступ. Віддалений аналог: Hitman GO.

З часом гра відмінно обходиться ландшафтними головоломками; але потім додаються і всякі підступи: пили, лазери, чаші з вогнями та інше. Тут саме час познайомитися з іншим умінням вашого компаньйона куба: залізним набалдашником. Саме завдяки йому ви можете придавити вогник, спокійно пройшовши через пожежу або, скажімо, відбити лазерний постріл. Набалдашник розташовується навпроти гармати, так що проходячи рівень, треба тримати все це в голові – і бажано не зійти з розуму.

Так, Gunbrick доволі складна гра. Це якщо і гра для «відволіктися в обідню перерву», то тільки тим, хто проводить робочий час в ядерному НДІ або на кафедрі фізмату. Інші ж, що запустили Gunbrick в якості таймкіллера, майже напевно здивуються. Але це не означає, що їм не сподобається – просто доведеться приділяти більше часу (ніж звикли) і частіше думати головою. Нічого, теж корисно.

До слова, гра відмінно виглядає – такий собі ретрофутуризм. Незважаючи на загальні високі технології, що розкинулися по всіх рівнях, тут багато елементів, які чимось нагадують антураж фільму «Муха» або «Газонокосильник»: старі пузаті монітори, якісь ручні пилки, допотопні лазери. Відмінна, витримана картинка в єдиному стилі – для платформера таке теж важливо.

За гру просять $2.99 і більше нічого – стартовий цінник дійсно пристойний. Але, по-перше, пора звикати, по-друге, якщо ви раз на місяць купуєте в App Store гру – нехай це буде Gunbrick .

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *