Популярний сервіс Instagram, який дозволяє створювати фотографії, обробляти їх, накладаючи один з фільтрів, і публікувати в свій фотоблог, а також у різні соціальні мережі, Оприлюднив статистику успіхів за два з лишком роки існування з моменту запуску.
Згідно з офіційними даними, на сервіс завантажується понад 40 мільйонів фотографій щодня, при цьому додатком користуються близько 90 мільйонів чоловік щомісяця. Наголошується, що учасники Instagram залишають 8500 «лайків» щодня і близько 1000 коментарів кожну секунду.
Як багато хто думає, публікація статистики Instagram стала відповіддю на викладення дослідників з AppStats. Згідно зі статистикою порталу, популярна фотослужба за місяць втратила половину своїх постійних користувачів. Якщо в середині грудня, до зміни правил, у сервісу було 16,3 мільйона користувачів, що користуються їм кожен день, то до середини січня їх стало 7600000. При цьому число користувачів, які заходять на сайт хоча б раз на місяць, поступово зростає.
За словами представників AppStats, багатьох «хіпстерів» злякала зміна договору. За проектом нових правил, Facebook отримувала право безоплатно використовувати будь-які зображення з соцмережі для завдань, які цілком могли б використовуватися для реклами.
На даний творчість передплатників претендують не лише великі корпорації, а й уряду. Так, у Великобританії на стадії розробки знаходиться законопроект, який переводить мільярди фотографій і мільйони годин відео, які були залиті на різні сервіси користувачами, під дію закону про «розширене колективне ліцензування».
Відзначимо, що метадані багатьох знімків зазвичай не включають назви автора, тому ці роботи і вважаються «осиротілими», а це означає, що право їх використання в будь-яких цілях отримує будь-який бажаючий. Варто відзначити, що подібна зміна дасть усім інтернет-гігантам повноцінну можливість використовувати креатив інтернет-користувачів без побоювання отримання позовів про порушення авторських прав.
Нагадаємо, що представники Instagram, який 18 грудня звинуватили в спробах використовувати знімки своїх користувачів для передачі рекламодавцям, спростували ці повідомлення.