Мобільний телефон від FaceBook

Автор | 3 Грудня, 2011

Історія річної давності про мобільний пристрій, який планує випустити найбільша у світі соціальна мережа Facebook, отримала новий виток. ЗМІ повідомили, що соцмережа домовилася про виробництво апарату з тайванською компанією HTC. Смартфон буде заснований на платформі Android і надійде в продаж через один-півтора року.

Перша хвиля чуток про "телефон Facebook "піднялася восени 2010 року, хоча окремі повідомлення про плани соцмережі вийти на ринок мобільних апаратів з'являлися і раніше. У вересні 2010 року техноблог TechCrunch повідомив, що компанія Марка Цукерберга в обстановці найсуворішої таємності готує до випуску пристрій, який буде продаватися під ім'ям Facebook і буде тісно інтегровано з власними сервісами соцмережі. Більше про апарат не було відомо нічого. Про проект тодішньому главреду TechCrunch Майкл Аррінгтон розповіло джерело, близьке до команди розробників апарату.


 Після виходу новини, з Аррінгтоном зв'язалися піарники і спробували запевнити його, що насправді все зовсім не так. Вони стверджували , що стратегія Facebook не передбачає випуск власного апарату. Соцмережа бачить свою місію в тому, щоб співпрацювати з усіма виробниками пристроїв, розробниками програм, операторами, і впроваджувати в їх продукти свої функції. Аррінгтон піарникам не дуже-то повірив і як з'ясувалося вчинив правильно, тому що рік потому видання All Things Digital дізналося нові подробиці про "фейсбукофону".

За даними All Things Digital, робота над смартфоном ведеться вже давно, і за цей час проект зазнав декілька значних змін. Спочатку Facebook задумав щось зовсім грандіозне – самостійно розробити як сам апарат, так і операційну систему для нього. Для цього соцмережа зібрала окрему команду, до якої увійшли декілька фахівців-"зірок", включаючи одного з творців браузера Firefox Джо Хьюїтта (Joe Hewitt) та розробника Google Chrome OS Меттью Папакіпос (Mattew Papakipos).

Цю dream-team Facebook замкнув в окремому будинку, куди був закритий вхід не тільки стороннім людям, а й іншим співробітникам компанії, і вони почали роботу. Проект отримав кодову назву "Social Layer" ("соціальна верства"), але дуже скоро його скоротили до "Slayer" ("вбивця").

Втім, незабаром виявилося, що витрати на розробку значно виходять за рамки бюджету, і соцмережі довелося стримати апетити. Замість власної операційної системи було вирішено взяти Android і модифікувати його під свої потреби – таким же шляхом надійшли, зокрема, Amazon і Barnes & Noble, коли їм потрібна "операційка" для планшетів-читалок Kindle Fire і Nook Tablet. Що стосується самого апарату, то його теж вирішили не розробляти своїми силами, а залучити до цього одного з відомих гравців ринку. All Things Digital вказує, що Facebook всерйоз розглядала варіант співпраці з Samsung , але в кінцевому рахунку було вирішено зупинитися на HTC.

В даний момент, повідомляють інформатори, проект змінив кодову назву на "Buffy" ("Баффі") – так звали героїню Сари Мішель Геллар в серіалі "Баффі – винищувачка вампірів" ("Buffy the Vampire Slayer"). Керує розробкою Брет Тейлор (Bret Taylor), технічний директор Facebook. Строком виходу пристрою називають 2012 або початок 2013 року – що говорить про те, що робота над апаратом ще ведеться щосили.

З першого погляду може здатися, що власний смартфон Facebook потрібен приблизно настільки ж, наскільки знаменитої козі баян потрібен. У соцмережі, по-перше, є мобільна версія , а також додатки для всіх основних платформ, причому не тільки для смартфонів і планшетів, а й для "звичайних" мобільних телефонів. Всіма цими засобами активно користуються учасники Facebook – статистика показує, що з більш ніж 800 мільйонів користувачів 350000000 виходять в соцмережа з мобільних пристроїв. При цьому Facebook має угоди з 475 стільниковими операторами, і багато з них не стягують з абонентів гроші за трафік з соцмережі.

 По-друге, телефони "з Фейсбуком" і так пропонують багато виробників мобільних пристроїв. У тій же HTC є смартфони Salsa і ChaCha з окремою кнопкою для доступу до Facebook. Така ж кнопка присутні в Motorola MotoKey. Нещодавно стільниковий оператор Orange оголосив про плани випустити лінійку пристроїв з розширеною інтеграцією з Facebook. Бюджетні апарати будуть орієнтовані в основному на молодь, а просувати їх збираються на ринках, що розвиваються.

INQ Cloud Touch – ще один апарат, який "дружить" з соцмережею

Тим не менш, причини пильно дивитися в бік мобільних телефонів у соцмережі все-таки є. Перша з них – Facebook поки не вдалося серйозно "подружитися" з двома великими гравцями ринку – Google і Apple . Перша підклала Цукербергу велику свиню, запустивши влітку 2011 року власну соціальну мережу Google +. Про те, що відносини між Facebook і Google дійсно серйозно зіпсовані, свідчить скандал, що вибухнув у середині травня: тоді з'ясувалося, що соцмережа замовила піарникам провести в ЗМІ кампанію по "очорнення" Google.

 Apple, нагадаємо, так і не пустила соцмережу глибоко всередині iOS, обмежившись лише додатками Facebook в App Store. Більше того, компанія налагодила контакт з іншим серйозним конкурентом "Фейсбук" – Twitter . Інтеграція з твіттером стала однією з важливих "фішок" iOS 5, яка вийшла восени 2011 року.

 Крім того, мережа Facebook, яка за останні роки сильно розрослася вшир і вглиб у плані додаткових сервісів (геолокація, відеочат, календар заходів і так далі), стає тісно в рамках одного-єдиного мобільного застосування. Частина з цих сервісів доводиться виносити в окремі програми – як це було, наприклад, з вбудованим в соцмережу месенджером. Щоб працювати з ним, власникам iPhone , iPad і апаратів на Android доводиться скачувати з магазинів додатків спеціальний клієнт.

Нарешті, і це найголовніше, зараз Facebook не може повною мірою відтворити на мобільних пристроях екосистему вбудованих в соцмережу додатків (ті самі "покер" і "Щасливі фермери", в які з захопленням грають користувачі "повноцінного" Facebook). У жовтні власники пристроїв на базі iOS отримали можливість запускати HTML5-версії деяких програм, однак на ділі все не так гладко. З точки зору самої Facebook і розробників іграшок, в "Щасливому фермера" найголовніше – не розмір грядки, а можливість продати гравцям платні предмети. Покупки відбуваються всередині програми. Якщо додаток мобільний, то частина заплаченої гравцем суми буде забирати Apple чи Google – залежить від того, на якому пристрої грають в гру. Зрозуміло, що Facebook такий розклад не влаштовує.

На даний момент соцмережа продовжує заперечувати факт розробки власного телефону – звичайна практика для компаній, які готують новий продукт і хочуть, щоб він дійсно "вистрілив". Свого часу схожим чином поступали і інші – так, на "Ленте.ру" можна знайти датовану 2006 роком новина про те, що "Apple ніколи не випустить мобільник iPhone".

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *