Епоха класичних планшетів підійшла до кінця?


01/03/2016 - 08:15
Категорія: 

Ні Goggle, ні Samsung, ні навіть HTC з Sony і LG не представили в рамках виставки MWC 2016 принципово нових, перспективних моделей планшетних комп'ютерів. Не було і анонсів прийдешніх новинок - шукані гаджети в кращому випадку фігурували в ролі платформ для обкатки нових технологій. Чи означає це, що короткій і яскравій історії планшетів підходить закономірний кінець?

Ні інтриги, ні рутини

У 2010-му році Apple розбурхала світ, представивши перший iPad, але не минуло й кількох сезонів, як естафету нахабно перехопили азіатські виробники. Стартувала бурхлива гонка концептів - на радість аудиторії серед маси утилітарних пристроїв із завидною регулярністю виникали повноцінні перлини. Серед тих, що на слуху нині, можна відзначити Samsung Galaxy Tab S2, Sony Xperia Z4 і

Однак всі вони були випущені ще в минулому році і тоді ж Apple відкрито заявила - її новий iPad Pro не варто відносити до планшетів в прямому тлумаченні даного терміна.

На MWC 2016 купертіновці, як і їх провідні конкуренти, нічого везти не стали. Звичайно, на виставці були новенькі і навіть цікаві Android-апарати - постаралися гравці з іншого дивізіону. Та ж компанія Lenovo ніколи не упускає шансу заробити долар-другий на бюджетних гаджетах. Але, наприклад, MateBook від Huawei планшетом можна назвати лише з натяжкою, скоріше, бренд представив свій аналог гібрида Surface Pro для ОС Windows 10. У наявності відсутність бажання продовжувати гостру боротьбу з боку IT-гігантів - їх зусилля тепер зосереджені на інших напрямках.

Що тягне на дно індустрію планшетів?

З бажаного придбання ці пристрої перетворилися в товар широкого вжитку, адже переважна маса планшетів зосереджена в ціновій категорії до $200. Вони всі на одне обличчя, і то зазвичай приховане недоладним чохлом, тому торговельним мережам проблематично виокремлювати й рекламувати окремі моделі з метою збільшення продажів. Дохід йде за рахунок зростання обсягів торгівлі, але не збільшення цінника - є невеликий стимул розганяти конвеєри, але не створювати щось нове.

Цикл оновлення моделей, в порівнянні зі смартфонами, набагато довший. Компанії-виробники самі привчили споживачів до того, що все найкраще з'являється на планшетах в другу чергу і далеко не регулярно. Немає ні вагомої необхідності, ні банальної звички поспішати в магазини, щоб поміняти одні відмінно працюють пристрої на інші.
Фаблет - важливий вбивця планшета. Моделі Samsung Galaxy S7 і LG G5, які справили найбільше враження на відвідувачів MWC 2016, представлені в класі «телефонів». Діагональ дисплея першого 5,1 дюйм, у другого ще більше - 5,3 дюйма. І якийсь рік-півтора назад ми б щиро обізвали їх «Планшетофони», але в реаліях сьогодення це формат персонального комунікатора, «розумного телефону».

Люди більше не поділяють завдання на ті, що вирішуються за допомогою смартфона і ті, для яких потрібно планшет. Навіть 4,7-дюймовий iPhone 6s хвацько справляється з ними всіма, що вже говорити про його більш великих і потужних колег.

Час заходу? Або все ж змін?

Колись планшети створювалися для компенсації слабких місць смартфонів. На невеликому екрані незручно читати, тонкий корпус не вміщає потужний процесор і комплект батарей, нетренованим рукам важко потрапляти по малесеньких кнопках віртуальної клавіатури і т.д. Паралельно розвіялися ілюзії щодо того, що зручний інструмент посприяє запуску нової епохи Відродження. Замість покоління цифрових художників, музикантів і режисерів ми бачимо легіони селф-маніяків і Інтернет-шопоголіків.

Смартфон і іже з ним - ось що потрібно аудиторії в актуальний період часу. Якщо він і планшет знаходиться на відстані витягнутої руки, користувач зазвичай береться за перше. І для компаній-виробників, які вивчають статистичні дані експлуатації гаджетів, все очевидно. Хтось незабаром повністю переорієнтує виробничі лінії, а ось в Apple, схоже, все ж вірять в майбутнє планшетів. Але в зовсім іншому форматі - в компанії далеко не випадково активно взялися прати грань між новими версіями iPad і MacBook. Століття же класичних планшетів невблаганно добігає кінця.



Приєднуйтесь до нас в Twitter, ВКонтакті, Facebook, Google+ або через RSS, щоб бути в курсі останніх новин зі світу Apple, Microsoft і Google.