Apple готує революцію в світі мобільних ігор з допомогою технології Metal

Автор | 15 Червня, 2014

За оцінками ряду експертів, API Metal можна назвати найбільш значущим досягненням, з продемонстрованих на WWDC 14. Найбільш багатообіцяючим – гарантовано, оскільки його поява ознаменує зміну епох і можливість нарешті відмовитися від громіздких графічних інтерфейсів програмування. Які, по правді кажучи, відверто гальмують розвиток світу ігрових додатків для мобільних гаджетів.

Рекламна пауза: развивайте свой английский, читая английские книги в оригинале. Это позволит вам более подробно разобраться с этим иностранным языком.

Класичними прикладами API (Інтерфейс програмування додатків), які на слуху навіть у далеких від IT-індустрії людей, можна назвати AMD Mantle або Microsoft DirectX. У спрощеній формі це набір драйверів і складних опцій, що дозволяє програмістам без зайвої головоломки звертатися до процесора при роботі з графікою. Тільки от більшість API створювалися як універсальні і тому апріорі занадто громіздкі і повільні. Apple Metal – система нового покоління, Крейг Федеріго (Craig Federighi) спеціально виділив той факт, що вона максимально оптимізована для роботи саме з процесором A7. Так, в Купертіно і не думали облагодіяти весь світ, а просто зробили інструмент для себе, щось, що дозволить скинути окови API OpenGL ES.

Metal, як було заявлено, забезпечує чи не 100% ККД при експлуатації багатоядерної системи чіпа A7 і підтримує набори заздалегідь скомпільованих шейдерів. А крім виконання завдань графічного напряму може ефективно використовувати при загальних розрахунках. Для демонстрації на сцену запросили засновника Epic Games Тіма Суїні (Tim Sweeney), який прокоментував ролик з коропами в ставку і пелюстками сакури на передньому плані. Кожен рожевий листочок кружляє по своїй траєкторії, плюс всі риби в ставку наділені індивідуальними подобами штучного інтелекту.

Найцікавіше в тому, що завдяки Metal весь цей комплекс складних розрахунків здійснюється за рахунок обчислювальної потужності одного-єдиного стандартного A7 в iPhone 5S. Ролик Zen Garden, що демонструє поєднання фізики взаємодії частинок і розрахунку псевдоінтелектуальні поведінки, побудований на движку Unreal Engine 4, до осені його викладуть в App Store у вигляді окремого безкоштовного додатку. Іншим прикладом переваги Metal стало ігрове відео на базі Plants vs. Zombies: Garden Warfare. У розробці від PopCap 3D деталізація картинки збільшена до 1,3 млн. полігонів у кожному кадрі, плюс накладення різних ефектів. Завдання, ледь посильна навіть для флагмана модельного ряду, але перехід на нову технологію прискорює швидкість промальовування в 10 і більше разів.

Тепер справа за безпосередніми розробниками ігор, в інтересах яких і створювався API Metal – в списку тих, хто вже оголосив про свої масштабні плани з використання новинки, багато звучних найменувань. Epic Games, PopCap 3D, Crytek (CryEngine), Electronic Arts (Frostbite Engine ) і Unity, але так як про підтримку Meta l в Unreal Engine 4 теж вже заявлено, то перелік буде розростатися, як снігова куля. Реальний потенціал технології настільки великий, що в Apple навіть дозволили собі трохи хвастощів, пообіцявши з виходом iOS 8 поява на iPad тривимірних ігор рівня стаціонарних консолей. І вони зовсім не далекі від істини.

Варто відзначити, за підсумками презентації на WWDC стало очевидно, що яблучна компанія активно взялася за розвиток своєї закритого еко-середовища. По-перше, вперше в її історії в програмний комплекс Xcode доданий персональна мова програмування Swift. По-друге, оновився пакет SpriteKit – інверсна кінематика, попіксельно фізика, джерела світла, ефекти силових полів, поглиблена робота з текстурами і формою об'єктів. По-третє, з OS X в iOS перекочував набір SceneKit, за допомогою якого вирішуються завдання 3D-візуалізації та автоматизації скриптів для графічних розрахунків. Останні два здорово допоможуть творцям казуальних додатків, бажаючих привнести в картинку родзинку, не особливо відволікаючись від основної роботи над сюжетом і геймплеєм.

Але у висновку буде мінорна нотка – хоч Apple і не оголошувала про припинення підтримки старих API, до цього все йде. Навіть якщо купертіновці не зважаться на подібний крок або їм просто буде ліньки ще раз з нуля переписувати систему, через півроку-рік нас чекає разюча зміна загальної картини. З'являться студії, які будуть створювати додатки, спираючись тільки на Metal та інші фірмові розробки Apple – красиві, цікаві, оптимізовані гри. Але їх вкрай проблематично портировать на інші платформи, що б'є по заробітку і просування компаній, тому паралельно буде функціонувати «покоління олдскул», що використовує традиційні API. І спрогнозувати, як це відіб'ється на всесвіту мобільних ігор в цілому, зараз досить важко.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *